Doorgaan naar hoofdcontent

Groupon biedt iedere dag een stuntaanbieding

Steeds meer bedrijven kiezen voor het internet om zowel hun producten als hun diensten aan de man of vrouw te brengen. Op die manier willen ze niet alleen hun producten extra in de belangstelling brengen  maar niet in het minst meer bekendheid verwerven. Om in dit opzet te slagen, zoeken ze hun toevlucht tot gespecialiseerde bedrijven, die via tal van websites de consument bestoken  Door tussenkomst van gespecialiseerde met  kortingbonnen of stuntverkopen. De consument staat daar zeker niet afkerig tegenover, integendeel. Het Amerikaanse Groupon, wereldwijde marktleider in deze boomende sector, telt bij ons al ruim één miljoen geregistreerde leden. Hoe werkt nu zo’n kortingbonnensite, en hoe is het mogelijk dat marktleider Groupon en met hen vele andere kortingbonnensites, in staat zijn iedere dag weer met een stunt van de dag uit te pakken?  

Groupon, dat nu al enkele jaren ervaring bezit in het aanbieden van coupons en in het organiseren van dagelijkse stuntverkopen,  kende de laatste jaren zo’n geweldig succes, dat dergelijke kortingbonnensites als paddestoelen uit de grond schieten. Al deze sites werken op haast identieke manier. Via internet werven ze geïntresseerde consumenten, die ze dagelijks bestoken met allerlei kortingsacties en stunts die nauwelijks voor mogelijk worden geacht. Wil je ook van deze aanbiedingen genieten,dan moet je zich enkel op deze sites registreren. Op verbanzend korte tijd is de handel in kortingbonnen, kortingcoupons, e- coupons of voordeelbonnen, tot bigg business uitgegroeid.

Extra kopers recruteren


Steeds meer bedrijven kiezen voor dergelijke marketingcampagnes om extra kopers te recruteren. Voor de aanbieders is dit uiteraard een erg winstgevende zaak. De consument betaald aan hen de prijs van de tegoed bon. Ze houden een vooraf afgesproken percentage voor zichzelf en storten het resterende bedrag door aan de handelaar. Meestal gaat het om een 50/50 verdeling. Groupon is momenteel met lengten voorsprong het snelst groeiend bedrijf ter wereld.

Controleer steeds de verkoopsvoorwaarden


 Groupon werft haast hoofdzakelijk klanten via e- mail. Consumenten die zich voor dergelijke acties intresseren, moeten zich enkel op de site van de couponaanbieder registreren. Dat is voldoende om dagelijks een stunt van de dag in hun mailbox te krijgen. Dat kan zowel om een product, als een voordelige vakantieaanbieding, een restaurantbezoek of een wellnessbehandeling gaan. Als consument ben je uiteraard vrij om daarop in te gaan of niet. Deze verkoopstunts zijn meestal beperkt tot één of enkele dagen, en ook het aantal beschikbare producten is meestal gelimiteerd. Controleer steeds nauwgezet de voorwaarden van de aanbieding, vooraleer er op in te gaan. In het andere geval is het best mogelijk dat de vervaldag van je kortingbon wel eens zou vertreken zijn wanneer je hem bij de handelaar zou aanbieden.


Voordelen voor handelaar en uitgever

Ondanks de (stunt)kortingen, zijn het vooral de uitgever van de coupons en de samenwerende handelaars die de beste zaken doen. De consument koopt meestal een voucher of een tegoed bon, die hij bij de handelaar kan inwisselen voor het aangekondigde product of dienst. Je betaalt echter niet rechtstreeks aan de handelaar, maar aan de uitgever van de kortingbon.

Nieuw kooppubliek

De uitgever wil in de eerste plaats zoveel mogelijk vouchers verkopen. Hoe meer hij er verkoopt, hoe groter zijn winst, en dat is ook in het voordeel van de handelaar. Deze rekent op zogenaamde impulsaankopen, waardoor hij klanten aantrekt die hij zonder de stunt van de dag nooit had gezien. Realiteit is ook dat lang niet alle kopers van een coupon die ook echt gebruiken. Volgens recent onderzoek gaat het hier om 25% ongebruikte vouchers per actie, of meteen zuivere winst voor zowel de aanbieder als de handelaar.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Honden: een Maltezer is zeker geen schoothondje

Honden en katten zijn met voorsprong de meest populaire huisdieren. Overweeg jij de aankoop van een trouwe viervoeter als nieuw en volwaardig gezinslid, ga daarbij dan zeker niet lukraak tewerk. Een pup koop je niet zomaar voor even maar voor gans zijn leven. Gaat je voorkeur naar een klein, intelligend, vriendelijk maar niettemin bijzonder waakzaam dier, dan is de Maltezer beslist iets voor jou!

Zoals zijn naam laat vermoeden heeft dit opvallend wit hondje zijn naam te danken aan het gelijknamig dwerg eilandstaatje geleden in de Griekse Archipel langsheen de Midelllandse Zee. Dit schattig hondje was reeds bekend ten tijde van Grieken en Romeinen, en stond mede dankzij zijn langharige en zijdeachtige haren vooral in de gunst van (rijke) dames. Overweeg jij de aankoop van een Maltezer hondje wees dan extra waakzaam. Als gevolg van zijn enorme populariteit worden er heel wat bastaards als Maltezer aangeboden. Wil je zekerheid over zijn raszuiverheid, koop je Maltezer dan bij een erkende …

Delvaux handtassen: wees voorzichtig voor namaak

Met Delvaux handtassen loopt beslist niet iedereen rond. Ze zijn een begrip in lederland, en springen in de eerste plaats in ieders kennersoog dankzij hun exclusieve ontwerpen, hun oogstrelend design en hun luxueuze afwerking. Gecombineerd met hun tijdloze look zijn deze Delvaux handtassen ongetwijfeld de absolute top. Hun  prijskaartje is voor velen een onoverkomelijke struikelblok. Exclusieve luxe is immers niet goedkoop, integendeel. Delvaux handtassen en lederwaren worden dan ook peperduur betaald. Naast een ronduit schitterende vrouwenlijn,  zijn de ontwerpers van Delvaux ook de hedendaagse man niet vergeten. Ook zij vinden bij Delvaux een complete en uiteraard even exclusieve collectie.
In een tijd waar bijna alles bandwerk is, springt deze Brusselse lederontwerper uiteraard direct in 't oog. Zowel de Delvaux handtassen als al de overige lederwerken zijn uitsluitend handwerk en wereldvermaard. Een van de allerbekendste en grootste blikvanger is zeker de Brillant- collectie. D…

Waar koop je Delvaux handtassen tweedehands

Hou je van klasse en kwaliteit, dan droom je wellicht al langer van exclusieve Delvaux handtassen. Kwaliteit is niet goedkoop, en dat is bij deze Brusselse handtasontwerper beslist niet anders. Wat anders gezegd van prijzen die variëren van 750 tot 2500 euro voor een handtas? Dat heeft uiteraard voor gevolg dat geïntresseerden in de kwaliteits lederwaren van delvaux ijverig zoeken naar tweedehands handtassen van Delvaux. Ze zijn tweedehands niet gemakkelijk te vinden, maar er zijn gespecialiseerde sites die geregeld tweedehands handtassen van Delvaux aanbieden. En Delvaux zélf organiseert jaarlijks een voordelige stockverkoop. Hoe pak je de zoektocht naar tweedehands handtas van Delvaux handtassen succesvol aan, en op wat moet je letten om latere ontchoochelingen te voorkomen?

Er is wellicht geen enkele vrouw die er niet van droomt met een handtas van de Brusselse lederontwerper Delvaux te kunnen pronken. Dromen mag, maar lang niet iedereen kan zich zo'n Delvaux handtas veroorloven…